زندگی با طعم سیب...Living with Apple Flavor
اگر داشته های زندگی خود را شمارش کنید؛ مجالی برای شمارش نداشته های زندگی خود نخواهید یافت . . .
Gilisoft Full Disk Encryption 2.7 یک برنامه قدرتمند و حرفه ای در زمینه رمزگذاری کردن بخش های مختلف سیستم از جمله هارد دیسک و فلش مموری می باشد. این برنامه قدرتمند با ساختن یک رمزگذار مجازی می تواند از تمامی اطلاعات سیستم شما در مقابل تهدیدات احتمالی محافظت کند. شما با استفاده از این برنامه و الگوریتم قدرتمندی که برنامه از آن برخوردار است می توانید حتی بخش های مختلف سیستم مانند CD/ DVD رم سیستم را نیز رمزگذاری کنید. این برنامه دارای ظاهر گرافیکی بسیار زیبا و ساده است و شما می توانید تنها با یک کلیک فایلهای خودتان را رمزگذاری کنید.

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید
منبع: لرد دانلود
 
21 / 2 / 1391برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

Aidfile Recovery SoftwareAidfile Recovery Software 3.5.4.0 ابزاری قدرتمند در زمینه بازیابی فایل های حذف شده است. نرم افزاری که با حجم مناسب و سرعت بالا هم در اسکن و هم در بازیابی فایل های حجیم کمک بسیار می تواند به کاربران در بازگرداندن فایل های پاک شده کند. این نرم افزار درایوهای پاک شده ، فرمت شده ، خراب شده و پارتیشن هایی که تغییر یافته اند را به حالت قبل باز خواهد گرداند ؛ البته درصد بازگردانی اطلاعات به شرایط مختلفی بستگی دارد که این ابزار هم مانند نرم افزارهای مشابه می تواند درصد مشخصی از اطلاعات را برگرداند.

سیستم فایل های FAT ، NTFS و EXFAT در این ابزار پشتیبانی می شوند و کاربر می تواند حافظه های مختلفی که با این نوع سیستم فایل های پیکربندی شده اند را بازیابی اطلاعاتی نماید. کار کردن با Aidfile Recovery Software به سبب واسط کاربری ساده اما جذاب و منوهایی که به شکل خاصی طراحی شده اند فوق العاده ساده خواهد بود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار  Aidfile Recovery Software 3.5.4.0  :
بازیابی فایل های پاک شده به هر دلیلی
بازیابی اطلاعات درایوهای فرمت شده حتی پس از نصب دوباره ویندوز
برگرداندن اطلاعات پس از تغییر پارتیشن ها
سازگاری و هماهنگی با سه سیستم فایل FAT ، NTFS و EXFAT
سازگاری با فرمت های مختلف در زمینه های گوناگون برای بازیابی
هماهنگی کامل با انواع هارددیسک ها ، حافظه های فلش ، فلاپی دیسک ها و …
نهایت کارآیی در بازیابی فایل ها
وجود ۴ حالت مختلف در بازیابی فایل ها
سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید
منبع: لرد دانلود
21 / 2 / 1391برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

اولین تلوزیون OLEDجهان

 

 

شاید زمان زیادی است که عرصه تلوزیون های CRT به پایان رسیده است  و بسیاری از افراد فکر خرید تلوزیون های سنگین لامپی را از سر بیرون کرده­اند و روی به صفحه باریک ال سی دی ها و پلاسما آورده­اند تکنولوژی که شاید در آینده بسیار نزدیک جای خود را به نمایشگرهای OLED بدهند نمایشگرهایی که قطر آنها بسیار کمتر از نمایشگر های LCD و پلاسما می­باشد همان­طور که می­دانید LCD مخفف  liquid crystal display می­باشد پانلهای LCD از کریستال مایع تشکیل شده­اند مواد کریستال مایع موادی هستند که شکل مایع دارند اما مولکول­های آن درست مثل جامدات آرایش خاصی نسبت به یکدیگر دارند از این رو به اصطلاح به آنها کریستال مایع گفته می­شود با عبور جریان از سلول­های پانل رنگ ها به وجود می­آیند پانل نمایشگر های LCD نوری از خود ساطع نمی­کند بنابراین نیاز به یک نور پشت زمینه در نمایشگر های LCD  وجود دارد که توسط لامپ­های فلورسنت تامین می­شود.

اما پانل نمایشگرهای پلاسما از حباب های فسفر تشکیل شده اند که با عبور جریان از آنها رنگ ها تشکیل شده و  نور متساعد کرده و تصویر را تشکیل میدهند در نمایشگر های پلاسما احتیاجی به نور پشت زمینه وجود ندارد این دو نسل هر کدام مزیت­ها  و معایبی نسبت به یکدیگر دارند

اما نمایشگر­های OLED مخفف organic led یا به عبارت صحیح تر organic light emitting diode می­باشد این پانل ها از دیودهایی تشکیل شده اند که میتوانند بطور ذاتی از خود نور ساطع کنند نمایشگر های OLED قطر بسیار کمی نسبت به LCD ها و پلاسما دارند علاوه بر نازکی این نمایشگرها کنتراست بسیار بالاتری نسبت به ال سی دی ها و پلاسماها دارند و مصرف انرژی آنها بسیار کمتر از دونمونه ذکر شده می­باشد

 

XEL-1  اولین تلوزیون OLED جهان است که توسط شرکت سونی ساخته شده است

 این نمایشگر 11 اینچی  با قطر تنها 3 میلیمتر دارای یک پانل 10 بیت عریض با نسبت 16:9 با رزولیشن 540*960 می­باشد بازده­ای برابر با رزولیشن 1920*1080 پیکسل در یک تلوزیون "40 lcd  این نمایشگر با کنتراست اعجاب انگیز 1,000,000:1 خود تصاویر بی­همتایی را در پانل خود نمایش می­گزارد تولید رنگ­های زنده و بسیار استثنایی واکنش بسیار بالای تصویر در تصاویر سریع ورزشی یا سینمایی باعث می­شود تا این نمایشگر را به محصولی بی همتا تبدیل کند.

یکی از معایبی که در تلوزیون­های lcd وجود دارد وجود نور پشت پانل است که باعث می­شود تا از درجه سیاهی رنگ مشکی کاسته شده و نمیتوان تصاویری با کنتراست بالا به وجود آورد البته این نقیصه در تلوزیون های lcd تا حد بسیار زیادی برطرف شده تا جایی که سونی lcd x450 خود را با کنتراست 1.000.000:1 روانه بازار می­کند

اما عدم وجود back light در OLED باعث می­شود تا از سیاهی رنگ مشکی کاسته نشده و رنگ سیاه محض در تصاویر مشهود باشد و رنگها باخلوص بالاتر و کنتراست بالاتری به نمایش گذاشته شوند

یکی دیگر از مزایای OLED ها مصرف بسیار کم انرژی میباشد که میتوانید در آینده در طراحی لپ تاپ ها مورد استفاده بیشتری قرار گیرد تا باتری لپ تاپ زمان بیشتری دوام بیاورد

ورودی memory stick نیز بر روی این نمایشگر تعبیه شده است تا به وسیله اینترفیس درختی XMB همان منو ps3 فایل های داخل مموری کارت را مرور کنید

دو ورودی HDMI و یک ورودی گیرنده دیجیتال و خروجی صدا و هدفون از امکانات ارتباطی این تلوزیون محسوب میشود

این تلوزیون دارای آمپلی فایر دیجیتال s-master  میباشد که صدای دالبی و بسیار شفاف را تولید میکند

یک پایه با طراحی بسیار زیبا برای این نمایشگر تعبیه شده است که در آن صفحه توانایی  چرخش 170 درجه را حول یک محور افقی دارد

قیمت این نمایش گر $ 2500 می­باشد که حتما سایز های بزرگ تر این مدل قیمت بالاتری خواهند داشت

در آینده نچندان دور بعد ازعمومی شدن ارگانیک ال ای دی ها نوبت به organic led های قابل انعطاف میباشد که سونی نمونه کوچکی از این نوع صفحه نمایش را ساخته است باید منتظر ماند و دید که تکنولوژی ساخت تلوزیون تا کجا و تا چه حدی پیشرفت می­کند.

منبع:آی تی یاب

10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

گزارشی از برترینهای CES 2012[موبایلها؛تبلتها و اولترابوک ها] و ده تکنولوژی برتر

 

1. موس Thermltake Level 10 M

شرکت Thermaltake با همکاری با BMW و Designworks USA موسی را طراحی و تولید کرده اند که از نظر ظاهری به هیچ موسی که تاکنون دیده اید شبیه نیست. این موس که قرار است از دقت و راحتی بسیار بالایی برخوردار باشد قرار است در بهار آینده عرضه شود و اگر از طرح آن خوشتان آمده بهتر است بدانید این موس تازه اولین عضو از سری Level 10 است که قرار است کیبورد و لوازم جانبی دیگر هم به آن اضافه شود.


گروه اينترنتي مرداب | www.Mordab-Group.Ir

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}


ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

آشنایی با فن آوری NFC

گوشي هاي تلفن همراه ، هر روز به يه امکان جديد مجهز ميشوند . يه زماني چراغ قوه و راديو و يه روز هم ماشين حساب و دوربين . اين روند تا به امروز که متوقف نشده و به همين خاطر هم هميشه بايد منتظر يه خبر تازه درباره امکانات جديد گوشي ها باشيم . يکي از امکاناتي که تازگيا به بعضي از گوشي هاي تلفن همراه اضافه شده ، قابليتي است به اسم NFC .
 
 NFC (Near Field Communication)
 
 
 يا فناوري ارتباط ميدان نزديک ، يه فناوري ارتباطي بي سيم هستش که به دستگاه هاي الکترونيکي اجازه ميده که تو فاصله هاي کم ، در حد چند سانتيمتر ، با هم ارتباط برقرار کنن و اطلاعات رو بين خودشون رد و بدل کن.
شايد شما هم مثل من ، با شنيدن اين تعريف ، اولين مطلبي که به ذهنتون رسيده باشه ، اين بوده که پس NFC بايد يه چيزي شبيه بلوتوث باشه . اما عجله نکنيد NFC. هم از لحاظ نحوه عملکرد ، هم از لحاظ کاربردهاش ، با بلوتوث فرق دارد.
يکي از مهمترين تفاوتهاي NFC با بلوتوث ، نياز به عامل انسانيه . خيلي از شماها ، از بلوتوث استفاده کرديد . مثلاً وقتي بخوايد با بلوتوث يه فايل رو براي دوستتان بفرستيد ، لازمه که اول گوشي دوستتان رو پيدا کنيد ، بعد درخواست ارسال فايل رو بديد ، دوستتان درخواست شما رو تاييد کند و ادامه کار . اما NFC ميتونه بدون اينها هم کار کند . کافيست دو تا دستگاه مجهز به NFC به هم نزديک بشن تا عمليات مورد نظر انجام بشود . بنابراين اگه بخوايم از لحاظ عملکردي ، مشابهي براي NFC پيدا کنيم ، بهتره به عملکرد کارتهاي اعتباري غيرتماسي که تو مترو و اتوبوس ها ازش استفاده ميشود اشاره کنيم .
نحوه عملکرد NFC و تفاوت اون با بلوتوث رو ديديم . اما بد نيست يه ذره فني تر بشيم و ببينيم ارتباطي که با استفاده از فناوري NFC برقرار ميشه ، چه مشخصاتي دارد .NFC در سال 1384 توسط محققان يه شرکت مطرح فنلاندي ، معرفي شد . ارتباطي که با استفاده از NFC برقرار ميشود ، يه ارتباط رمزگذاري شده است که براي برقرار شدن اين ارتباط ، بايد فاصله دو تا دستگاه ، کمتر از 4 سانتيمتر باشد .اين ارتباط در فرکانس سيزده و پنجاه و شش مگاهرتز برقرار ميشه و ميتونه اطلاعات رو با سرعت متوسط 424  کيلوبيت بر ثانيه منتقل کند . اين يکي ديگر از تفاوتهاي NFC با بلوتوث است.سرعت انتقال اطلاعات تو بلوتوث نسخه دو و يک ، در حدود دو و يک مگابيت بر ثانيه س . يعني NFC تقريباً پنج برابر از بلوتوث کند تراست . اما اين رو نبايد به عنوان يه ضعف تلقي کرد،چرا که NFC بر خلاف بلوتوث ، اول راه است و احتمالاً تو نسخه هاي بعد ، شاهد بهبود مشخصات و کاراييش خواهيم بود . از اونجا که استاندارد NFC با استاندارد فناوري RFID سازگاراست ، بنابراين دستگاهي که به اين فناوري مجهز باشد ، علاوه بر امکان برقراري ارتباط با دستگاه هاي مشابه ، ميتواند با کارتها و کارتخوانهاي ديگرهم که بر اساس RFID کار ميکنند ، ارتباط برقرار کند.
گفتيم که NFC ميتواند با هر ابزاري که از فناوري RFID استفاده ميکند ، کار کند . اين يکي از اصلي ترين دلايلي است که به ما اطمينان ميدهد که  NFCدر آينده جاي خودش رو باز ميکند و روز به روز شاهد افزايش کاربرد اين فناوري خواهيم بود . بهتره چند تا از اين کاربردها رو با هم ببينيم.
يکي از کاربردهاي NFC که در حال حاضر شرکتهاي زيادي مشغول کار کردن بر روي اون هستند ، پرداخت الکترونيک يا کيف پول است . با عملياتي شدن اين فناوري ، وقتي براي خريد به جايي مراجعه مي کنيد ، ديگر لازم نيست تا وجه خريدتون رو از طريق کشيدن کارت داخل دستگاه کارت خوان پرداخت کنيد . مي تونيد تلفن همراهتون رو نزديک دستگاه کارت خوان ببريد .
 
يکي ديگه از کاربردهاي NFC ، تو فروشگاه ها خواهد بود . کافيه شما تلفن همراهتون رو به هر کالايي که مي خوايد نزديک کنيد ، تا همه اطلاعات اون کالا رو روي LCD تلفنتون ببينيد .
کاربردهايي از اين دست ، کم نيستند . با گوشي تلفن همراه سوار مترو و اتوبوس بشويد ، در اتاقتون يا ماشينتون رو باز کنيد.
اينها فقط چند نمونه ساده از کاربردهاي NFC بودند . اما NFC فقط تو حوزه مسائل مالي کاربرد ندارد . يه عنوان مثال ، مراقبتهاي پزشکي و زيست محيطي ، يکي ديگر از کاربردهاي NFC که همين الان هم تو بعضي از کشورها اجرايي شده است .
بعد از زلزله شديد کشور هائيتي ، روي منبع هاي آب تجهيزاتي نصب شد که سلامت آب درون منبع رو بررسي ميکرد . کساني که قصد داشتند تا از آب داخل منبع استفاده کنن ، کافي بود تا تلفن همراهشون رو نزديک منبع ببرن تا اطلاعات مربوطه رو ببينند و قبل از استفاده ، از سلامت آب داخل منبع مطمئن بشوند.
شايد تو نگاه اول به دليل شباهتي که NFC با فناوريهاي مشابه مثل بلوتوث و RFID دارد ، اين فناوري چيز جديدي به نظر نياد ، اما مطمئناً تاثير اون روي کارهاي روزمره مثل رفت و آمد ، خريد ، اطلاع رساني و امثال اون ، خيلي بيشتر از اونيه که الان فکرش رو مي کنيم.

منبع:آی تی یاب

 

سیری(siri) چیست؟

جادویی دیگر از اپل
 

 

بدون شک یکی از مهم ترین قابلیت های آیفون 4S، Siri است. سیری خودش، خود را یک منشی شخصی متواضع می نامد. او یک هوش مصنوعی است که حرف های شما را می شنود، درک می کند، به دستورات عملکرده و با شما صحبت می کند. این سیستم اگرچه فعلا میانه ای با زبان فارسی ندارد. اما در مورد زبان انگلیسی کارایی های هیجان انگیزی دارد. این سیستم خطای بسیار کمی در درک مفهوم و انجام دستورات داشته و طیف گسترده ای از معانی را هم پوشش می دهد. اگر می خواهید با سیری آشنا شوید و بدانید چه کارهایی از این غول چراغ جادو بر مي آید ادامه مطلب را از دست ندهید. 

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به نام یگانه هنرمند هستی، سلام، به وبلاگ « زندگی باطعم سیب » « Living with apple flavor » خوش اومدین لطفا با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری فرمایید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 29436
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1